Archieven

 

0120 Archief van de Commissie Verhaal van de gemeentelijke Sociale Dienst Tiel, 1946 - 1974
Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiƫrarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiƫrarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Plaatsingslijst
3 Richtlijnen met normen voor onderhoudsplicht en verhaal, uitgegeven door de vereniging van leiders van openbare diensten en instellingen voor sociale zorg, 1947-1950
0120 Archief van de Commissie Verhaal van de gemeentelijke Sociale Dienst Tiel, 1946 - 1974
Plaatsingslijst
3
Richtlijnen met normen voor onderhoudsplicht en verhaal, uitgegeven door de vereniging van leiders van openbare diensten en instellingen voor sociale zorg, 1947-1950
Datering:
1947-1950
Openbaar:
2026
NB:
Gedrukt.
Omvang:
1 omslag

Kenmerken

Status toegang:
Eenvoudige toegang / plaatsingslijst
Verversingsgraad:
onregelmatig
Taal:
Nederlands
Openbaarheid:
Openbaar na 75 jaar
Omvang in meters:
0,12