Archieven

 

Uw zoekacties: Archief van het gemeentebestuur van Wadenoijen, 1818 - 1956

0049 Archief van het gemeentebestuur van Wadenoijen, 1818 - 1956

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inleiding
1. Identificatie
2. Context
3. Inhoud en structuur
4. Voorwaarde voor raadpleging en gebruik
5. Verwant materiaal
6. Aantekeningen
7. Beschrijvingsbeheer
8. Bijlagen bij de inleiding
Inventaris
2.1. Stukken van algemene aard
2.1.2. Correspondentie
148-176 Ingekomen- en minuten van uitgegane stukken, 1910-1923
149 Arbeidswetten, 1910-1923
0049 Archief van het gemeentebestuur van Wadenoijen, 1818 - 1956
Inventaris
2.1. Stukken van algemene aard
2.1.2. Correspondentie

148-176 Ingekomen- en minuten van uitgegane stukken, 1910-1923
149
Arbeidswetten, 1910-1923
Datering:
1910-1923
NB:
Gemerkt A2.

Kenmerken

Status toegang:
Definitieve toegang / toegang afgerond
Verversingsgraad:
onregelmatig
Taal:
Nederlands
Openbaarheid:
Onbeperkt
Omvang in meters:
58,75