Archieven

 

Uw zoekacties: Beeldbank

Beeldbank

Let op: een deel van de fotocollectie is alleen digitaal ter inzage op onze studiezaal. Dit komt door beperkingen vanwege wet- en regelgeving.

 
 

Zoeken in de beeldbank

Voordat je gaat zoeken in de beeldbank, raden wij je aan om de pagina te lezen over bronnen in de beeldbank: https://regionaalarchiefrivierenland.nl/beeldmateriaal.

Uitgebreide hulp bij het zoeken, vind je op https://regionaalarchiefrivierenland.nl/hulp-bij-zoeken   

Eenvoudig zoeken
In de bovenste groene balk zie je een zoekveld ‘Alle velden’. Hier kun je trefwoorden invullen waarop je zoekt in alle beschrijvingsvelden van alle collecties. Je kunt hier bijvoorbeeld zoeken op persoonsnaam, plaatsnaam en trefwoord. 

Wildcards kunnen het zoeken makkelijker maken. De meest gebruikte wildcards zijn:

  • Een ? (vraagteken) vervangt een letter
  • Een * (sterretje) vervangt een aantal letters
  • Door een $ (dollarteken) voor een zoekterm te zetten, zoek je naar woorden die op elkaar lijken.

Kun je niet vinden wat je zoekt, dan betekent dat nog niet altijd dat we het niet hebben. Neem dan contact op met onze studiezaal! 0344 612 230 of https://regionaalarchiefrivierenland.nl/vraag-over-archiefonderzoek

Uitgebreid zoeken
Klik op de knop ‘Uitgebreid zoeken’ aan de rechterkant en er opent een extra zoekvenster. In dit venster vind je de velden ‘Maker’ en ’Periode’

Filters
Je kunt de zoekresultaten ook beperken door de filters te gebruiken in de groene balk onder het zoekveld ‘Alle Velden’. De filters zijn: ‘Soort’, ‘Gedigitaliseerde afbeelding’, ‘Plaatsnaam’, ‘Straatnaam’ en ‘Maker’.

Zoekresultaten
Als je alle zoekcriteria hebt bepaald, klik je op de knop ‘Zoek’. Je kunt de zoekresultaten oplopend of aflopend sorteren op bestandsnaam, datering of laatste wijziging.

beacon
186  zoekresultaten
sorteren op:
 
 
 
 
Erfgoedstuk
2. Inventaris van het archief van het ambt en de dijkstoel van de Nederbetuwe 1509-1837
2.2. Stukken betreffende afzonderlijke onderwerpen
2.2.2. Stukken betreffende de taak
2.2.2.5. Werken
2.2.2.5.2. Watergangen
Kaart
417 Kaart van het stroomgebied van de Linge tussen Tiel en Gorinchem, het Kanaal van Steenenhoek, een stukje Diefdijk en de sluizen en andere kunstwerken, met alle plaatsnamen en belangrijke gebouwen die aan het stroomgebied grenzen, 1829
Titel:
Nauwkeurige kaart van de loop van de rivier de Linge van het gedeelte aanvangende aan de Grote Brug onder Zandwijk boven Tiel tot Gorinchem
Datering:
1829
Vervaardiger:
Toor, Jacobus van
Formaat:
60 x 295 cm
Opmerking:
Deze kaart is gebruikt in de tentoonstelling "Archiefschatten in het Rivierenland", gehouden in het RAR, catalogusnummer 20, 2005. Op linnen geplakt.
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
5. Inventaris van het archief van het polderdistrict Nederbetuwe 1939-1981 (1984)
5.2. Stukken betreffende afzonderlijke onderwerpen
5.2.1. Stukken betreffende het orgaan
5.2.1.1. Grondgebied, kenmerken
Diploma
2306 Diploma verleend door de Hoge Raad van Adel van het wapen van het Polderdistrict Neder-Betuwe
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
M 157 Werkbezoek van Prins Bernhard aan het Rivierengebied. In het districtshuis van het polderdistrict Neder Betuwe liet hij zich voorlichten over het komgrondenwerk (het verbeteren van onrendabele gebieden). Op de foto v.l.n.r.: Mr. R.J. van Beekhoff, dijkgraaf van NederBetuwe, dr. C.G. Quarles van Ufford, Commissaris der Koningin, Prins Bernhard en C. Boudwijn, voorzitter van de komgrondencommissie
Datering:
29-05-1953
Vervaardiger:
Lathouwers, N.M.F.
Info auteursrechten:
Kijk hier voor auteursrechten
Adres:
[Tiel]
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
M 10550 Werkbezoek van Prins Bernhard aan het Rivierengebied. In het districtshuis van het polderdistrict Neder Betuwe liet hij zich voorlichten over het komgrondenwerk (het verbeteren van onrendabele gebieden). Op de foto v.l.n.r.: Mr. R.J. van Beekhoff, dijkgraaf van NederBetuwe, dr. C.G. Quarles van Ufford, Commissaris der Koningin, Prins Bernhard en C. Boudwijn, voorzitter van de komgrondencommissie
Datering:
29-05-1953
Vervaardiger:
Onbekend
Adres:
[Onbekend]
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Kaart
76 Ten aanzien van de waterstaat van Nederland is een hoofdindeling gemaakt in afwateringseenheden. Een afwateringseenheid is een gebied dat is samengesteld uit wateren met de daarop lozende gronden. Deze afwateringsgebieden zijn op de kaart met een eigen kleur aangegeven en de grens is aangegeven door een brede gekleurde bies. Op deze kaart het gebied van het Vasteland van Utrecht en Zuid-Holland, de Alblasserwaard, Vijfheerenlanden, de Nederbetuwe, de Tielerwaard, het Land van Altena en de Bommelerwaard. Met een lijst van verklarende tekens ook verso, 1969
Titel:
Kaart Gorinchem-Oost 38
Formaat:
55 x 69 cm
Schaal:
1:50.000
Datering:
1969
Vervaardiger:
Rijkswaterstaat
Bestanden Bestanden
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Kaart
75 Ten aanzien van de waterstaat van Nederland is een hoofdindeling gemaakt in afwateringseenheden. Een afwateringseenheid is een gebied dat is samengesteld uit wateren met de daarop lozende gronden. Deze afwateringsgebieden zijn op de kaart met een eigen kleur aangegeven en de grens is aangegeven door een brede gekleurde bies. Op deze kaart het gebied ten noorden van de Lek en de Neder-Rijn, de Nederbetuwe en de Tielerwaard, de Bommelerwaard en het Land van Maas en Waal. Met een lijst van verklarende tekens ook verso, 1970
Titel:
Kaart Gorinchem-Oost 38
Formaat:
55 x 69 cm
Schaal:
1:50.000
Datering:
1970
Vervaardiger:
Rijkswaterstaat
Bestanden Bestanden
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
83568 KO voor Hr Witvliet Kesteren.
Datering:
28-04-2006
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
83546 KO voor Hr Schaijk Dodewaard.
Datering:
28-04-2006
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
83545 KO voor Mevr. Sanders Ochten.
Datering:
28-04-2006
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
83490 KO voor Hr C. van Eck Opheusden.
Datering:
28-04-2006
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
83489 KO voor Hr van Eck Kesteren.
Datering:
28-04-2006
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
83488 KO voor Hr Bold Kesteren.
Datering:
28-04-2006
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
79565 Ko vlnr.•.de heer prof. dr. ir. H.N. van Lier uit Kesteren, oud 65 jaar .benoeming tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau.•.de heer T. van den Hatert uit Opheusden, oud 74 jaar .benoeming tot lid in de orde van Oranje Nassau.•.de heer C. van Doorn uit Echteld, oud 69 jaar.benoeming tot lid in de orde van Oranje Nassau.•.de heer T. Hofs uit Opheusden, oud 72 jaar.benoeming tot lid in de orde van Oranje Nassau.•.de heer C.H. Sukkel uit Kesteren, oud 72 jaar.benoeming tot lid in de orde van Oranje Nassau.•.de heer S.J. van Osenbruggen uit Ochten, oud 58 jaar.benoeming tot lid in de orde van Oranje Nassau.
Datering:
29-04-2005
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
71024 Zw 93-12-26-4.hoogwater zandzakken aan de rijndijk door polder nederbetuwe.
Datering:
29-12-1993
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Ingen]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
36220 Veteranendag Nederbetuwe.
Datering:
25-06-2010
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Opheusden]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
36219 Veteranendag Nederbetuwe.
Datering:
25-06-2010
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Opheusden]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
44984 Kribverlaging in de praktijk – hoe gaat dat in zijn werk? Welke innovatieve kennis heeft een aannemer nodig om dit werk goed te doen? En welke bewoners houden hierdoor drogere voeten? Een vaartocht ‘Kribverlaging in de praktijk’ over de Waal, langs het tracé waar aannemer Paans Van Oord (voorheen L. Paans & Zonen) momenteel rivierkribben lager maakt. Dit wordt gedaan in een zogenoemd ‘treintje’, met hoogwaardige en innovatieve apparatuur en GPS-technologie. Rijkswaterstaat geeft ruim baan aan de hoogwaardige expertise van de markt, en houdt de belangrijkste vaarroute van de Rotterdamse haven tot het Duitse Rurhgebied ook in de toekomst goed bevaarbaar en veilig. Sinds 2010 laat Rijkswaterstaat zo’n 450 rivierkribben in de Waal verlagen. Hierdoor kan water sneller worden afgevoerd en zullen overstromingen in de Betuwe hopelijk tot het verleden behoren. Paans Van Oord heeft geavanceerde kraanschepen om op een sterk stromende rivier als de Waal onder water nauwkeurig te kunnen werken. Kribverlaging wordt doorgaans uitgevoerd vanaf het water. Er wordt telkens aan een beperkt aantal kribben tegelijk gewerkt. Zo blijft de mogelijke overlast van de werkzaamheden klein. .
Datering:
02-07-2012
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
44983 Kribverlaging in de praktijk – hoe gaat dat in zijn werk? Welke innovatieve kennis heeft een aannemer nodig om dit werk goed te doen? En welke bewoners houden hierdoor drogere voeten? Een vaartocht ‘Kribverlaging in de praktijk’ over de Waal, langs het tracé waar aannemer Paans Van Oord (voorheen L. Paans & Zonen) momenteel rivierkribben lager maakt. Dit wordt gedaan in een zogenoemd ‘treintje’, met hoogwaardige en innovatieve apparatuur en GPS-technologie. Rijkswaterstaat geeft ruim baan aan de hoogwaardige expertise van de markt, en houdt de belangrijkste vaarroute van de Rotterdamse haven tot het Duitse Rurhgebied ook in de toekomst goed bevaarbaar en veilig. Sinds 2010 laat Rijkswaterstaat zo’n 450 rivierkribben in de Waal verlagen. Hierdoor kan water sneller worden afgevoerd en zullen overstromingen in de Betuwe hopelijk tot het verleden behoren. Paans Van Oord heeft geavanceerde kraanschepen om op een sterk stromende rivier als de Waal onder water nauwkeurig te kunnen werken. Kribverlaging wordt doorgaans uitgevoerd vanaf het water. Er wordt telkens aan een beperkt aantal kribben tegelijk gewerkt. Zo blijft de mogelijke overlast van de werkzaamheden klein. .
Datering:
02-07-2012
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
44982 Kribverlaging in de praktijk – hoe gaat dat in zijn werk? Welke innovatieve kennis heeft een aannemer nodig om dit werk goed te doen? En welke bewoners houden hierdoor drogere voeten? Een vaartocht ‘Kribverlaging in de praktijk’ over de Waal, langs het tracé waar aannemer Paans Van Oord (voorheen L. Paans & Zonen) momenteel rivierkribben lager maakt. Dit wordt gedaan in een zogenoemd ‘treintje’, met hoogwaardige en innovatieve apparatuur en GPS-technologie. Rijkswaterstaat geeft ruim baan aan de hoogwaardige expertise van de markt, en houdt de belangrijkste vaarroute van de Rotterdamse haven tot het Duitse Rurhgebied ook in de toekomst goed bevaarbaar en veilig. Sinds 2010 laat Rijkswaterstaat zo’n 450 rivierkribben in de Waal verlagen. Hierdoor kan water sneller worden afgevoerd en zullen overstromingen in de Betuwe hopelijk tot het verleden behoren. Paans Van Oord heeft geavanceerde kraanschepen om op een sterk stromende rivier als de Waal onder water nauwkeurig te kunnen werken. Kribverlaging wordt doorgaans uitgevoerd vanaf het water. Er wordt telkens aan een beperkt aantal kribben tegelijk gewerkt. Zo blijft de mogelijke overlast van de werkzaamheden klein. .
Datering:
02-07-2012
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
44981 Kribverlaging in de praktijk – hoe gaat dat in zijn werk? Welke innovatieve kennis heeft een aannemer nodig om dit werk goed te doen? En welke bewoners houden hierdoor drogere voeten? Een vaartocht ‘Kribverlaging in de praktijk’ over de Waal, langs het tracé waar aannemer Paans Van Oord (voorheen L. Paans & Zonen) momenteel rivierkribben lager maakt. Dit wordt gedaan in een zogenoemd ‘treintje’, met hoogwaardige en innovatieve apparatuur en GPS-technologie. Rijkswaterstaat geeft ruim baan aan de hoogwaardige expertise van de markt, en houdt de belangrijkste vaarroute van de Rotterdamse haven tot het Duitse Rurhgebied ook in de toekomst goed bevaarbaar en veilig. Sinds 2010 laat Rijkswaterstaat zo’n 450 rivierkribben in de Waal verlagen. Hierdoor kan water sneller worden afgevoerd en zullen overstromingen in de Betuwe hopelijk tot het verleden behoren. Paans Van Oord heeft geavanceerde kraanschepen om op een sterk stromende rivier als de Waal onder water nauwkeurig te kunnen werken. Kribverlaging wordt doorgaans uitgevoerd vanaf het water. Er wordt telkens aan een beperkt aantal kribben tegelijk gewerkt. Zo blijft de mogelijke overlast van de werkzaamheden klein. .
Datering:
02-07-2012
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
44980 Kribverlaging in de praktijk – hoe gaat dat in zijn werk? Welke innovatieve kennis heeft een aannemer nodig om dit werk goed te doen? En welke bewoners houden hierdoor drogere voeten? Een vaartocht ‘Kribverlaging in de praktijk’ over de Waal, langs het tracé waar aannemer Paans Van Oord (voorheen L. Paans & Zonen) momenteel rivierkribben lager maakt. Dit wordt gedaan in een zogenoemd ‘treintje’, met hoogwaardige en innovatieve apparatuur en GPS-technologie. Rijkswaterstaat geeft ruim baan aan de hoogwaardige expertise van de markt, en houdt de belangrijkste vaarroute van de Rotterdamse haven tot het Duitse Rurhgebied ook in de toekomst goed bevaarbaar en veilig. Sinds 2010 laat Rijkswaterstaat zo’n 450 rivierkribben in de Waal verlagen. Hierdoor kan water sneller worden afgevoerd en zullen overstromingen in de Betuwe hopelijk tot het verleden behoren. Paans Van Oord heeft geavanceerde kraanschepen om op een sterk stromende rivier als de Waal onder water nauwkeurig te kunnen werken. Kribverlaging wordt doorgaans uitgevoerd vanaf het water. Er wordt telkens aan een beperkt aantal kribben tegelijk gewerkt. Zo blijft de mogelijke overlast van de werkzaamheden klein. .
Datering:
02-07-2012
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
44979 Kribverlaging in de praktijk – hoe gaat dat in zijn werk? Welke innovatieve kennis heeft een aannemer nodig om dit werk goed te doen? En welke bewoners houden hierdoor drogere voeten? Een vaartocht ‘Kribverlaging in de praktijk’ over de Waal, langs het tracé waar aannemer Paans Van Oord (voorheen L. Paans & Zonen) momenteel rivierkribben lager maakt. Dit wordt gedaan in een zogenoemd ‘treintje’, met hoogwaardige en innovatieve apparatuur en GPS-technologie. Rijkswaterstaat geeft ruim baan aan de hoogwaardige expertise van de markt, en houdt de belangrijkste vaarroute van de Rotterdamse haven tot het Duitse Rurhgebied ook in de toekomst goed bevaarbaar en veilig. Sinds 2010 laat Rijkswaterstaat zo’n 450 rivierkribben in de Waal verlagen. Hierdoor kan water sneller worden afgevoerd en zullen overstromingen in de Betuwe hopelijk tot het verleden behoren. Paans Van Oord heeft geavanceerde kraanschepen om op een sterk stromende rivier als de Waal onder water nauwkeurig te kunnen werken. Kribverlaging wordt doorgaans uitgevoerd vanaf het water. Er wordt telkens aan een beperkt aantal kribben tegelijk gewerkt. Zo blijft de mogelijke overlast van de werkzaamheden klein. .
Datering:
02-07-2012
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
44978 Kribverlaging in de praktijk – hoe gaat dat in zijn werk? Welke innovatieve kennis heeft een aannemer nodig om dit werk goed te doen? En welke bewoners houden hierdoor drogere voeten? Een vaartocht ‘Kribverlaging in de praktijk’ over de Waal, langs het tracé waar aannemer Paans Van Oord (voorheen L. Paans & Zonen) momenteel rivierkribben lager maakt. Dit wordt gedaan in een zogenoemd ‘treintje’, met hoogwaardige en innovatieve apparatuur en GPS-technologie. Rijkswaterstaat geeft ruim baan aan de hoogwaardige expertise van de markt, en houdt de belangrijkste vaarroute van de Rotterdamse haven tot het Duitse Rurhgebied ook in de toekomst goed bevaarbaar en veilig. Sinds 2010 laat Rijkswaterstaat zo’n 450 rivierkribben in de Waal verlagen. Hierdoor kan water sneller worden afgevoerd en zullen overstromingen in de Betuwe hopelijk tot het verleden behoren. Paans Van Oord heeft geavanceerde kraanschepen om op een sterk stromende rivier als de Waal onder water nauwkeurig te kunnen werken. Kribverlaging wordt doorgaans uitgevoerd vanaf het water. Er wordt telkens aan een beperkt aantal kribben tegelijk gewerkt. Zo blijft de mogelijke overlast van de werkzaamheden klein. .
Datering:
02-07-2012
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
44977 Kribverlaging in de praktijk – hoe gaat dat in zijn werk? Welke innovatieve kennis heeft een aannemer nodig om dit werk goed te doen? En welke bewoners houden hierdoor drogere voeten? Een vaartocht ‘Kribverlaging in de praktijk’ over de Waal, langs het tracé waar aannemer Paans Van Oord (voorheen L. Paans & Zonen) momenteel rivierkribben lager maakt. Dit wordt gedaan in een zogenoemd ‘treintje’, met hoogwaardige en innovatieve apparatuur en GPS-technologie. Rijkswaterstaat geeft ruim baan aan de hoogwaardige expertise van de markt, en houdt de belangrijkste vaarroute van de Rotterdamse haven tot het Duitse Rurhgebied ook in de toekomst goed bevaarbaar en veilig. Sinds 2010 laat Rijkswaterstaat zo’n 450 rivierkribben in de Waal verlagen. Hierdoor kan water sneller worden afgevoerd en zullen overstromingen in de Betuwe hopelijk tot het verleden behoren. Paans Van Oord heeft geavanceerde kraanschepen om op een sterk stromende rivier als de Waal onder water nauwkeurig te kunnen werken. Kribverlaging wordt doorgaans uitgevoerd vanaf het water. Er wordt telkens aan een beperkt aantal kribben tegelijk gewerkt. Zo blijft de mogelijke overlast van de werkzaamheden klein. .
Datering:
02-07-2012
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
44976 Kribverlaging in de praktijk – hoe gaat dat in zijn werk? Welke innovatieve kennis heeft een aannemer nodig om dit werk goed te doen? En welke bewoners houden hierdoor drogere voeten? Een vaartocht ‘Kribverlaging in de praktijk’ over de Waal, langs het tracé waar aannemer Paans Van Oord (voorheen L. Paans & Zonen) momenteel rivierkribben lager maakt. Dit wordt gedaan in een zogenoemd ‘treintje’, met hoogwaardige en innovatieve apparatuur en GPS-technologie. Rijkswaterstaat geeft ruim baan aan de hoogwaardige expertise van de markt, en houdt de belangrijkste vaarroute van de Rotterdamse haven tot het Duitse Rurhgebied ook in de toekomst goed bevaarbaar en veilig. Sinds 2010 laat Rijkswaterstaat zo’n 450 rivierkribben in de Waal verlagen. Hierdoor kan water sneller worden afgevoerd en zullen overstromingen in de Betuwe hopelijk tot het verleden behoren. Paans Van Oord heeft geavanceerde kraanschepen om op een sterk stromende rivier als de Waal onder water nauwkeurig te kunnen werken. Kribverlaging wordt doorgaans uitgevoerd vanaf het water. Er wordt telkens aan een beperkt aantal kribben tegelijk gewerkt. Zo blijft de mogelijke overlast van de werkzaamheden klein. .
Datering:
02-07-2012
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
44975 Kribverlaging in de praktijk – hoe gaat dat in zijn werk? Welke innovatieve kennis heeft een aannemer nodig om dit werk goed te doen? En welke bewoners houden hierdoor drogere voeten? Een vaartocht ‘Kribverlaging in de praktijk’ over de Waal, langs het tracé waar aannemer Paans Van Oord (voorheen L. Paans & Zonen) momenteel rivierkribben lager maakt. Dit wordt gedaan in een zogenoemd ‘treintje’, met hoogwaardige en innovatieve apparatuur en GPS-technologie. Rijkswaterstaat geeft ruim baan aan de hoogwaardige expertise van de markt, en houdt de belangrijkste vaarroute van de Rotterdamse haven tot het Duitse Rurhgebied ook in de toekomst goed bevaarbaar en veilig. Sinds 2010 laat Rijkswaterstaat zo’n 450 rivierkribben in de Waal verlagen. Hierdoor kan water sneller worden afgevoerd en zullen overstromingen in de Betuwe hopelijk tot het verleden behoren. Paans Van Oord heeft geavanceerde kraanschepen om op een sterk stromende rivier als de Waal onder water nauwkeurig te kunnen werken. Kribverlaging wordt doorgaans uitgevoerd vanaf het water. Er wordt telkens aan een beperkt aantal kribben tegelijk gewerkt. Zo blijft de mogelijke overlast van de werkzaamheden klein. .
Datering:
02-07-2012
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
44974 Kribverlaging in de praktijk – hoe gaat dat in zijn werk? Welke innovatieve kennis heeft een aannemer nodig om dit werk goed te doen? En welke bewoners houden hierdoor drogere voeten? Een vaartocht ‘Kribverlaging in de praktijk’ over de Waal, langs het tracé waar aannemer Paans Van Oord (voorheen L. Paans & Zonen) momenteel rivierkribben lager maakt. Dit wordt gedaan in een zogenoemd ‘treintje’, met hoogwaardige en innovatieve apparatuur en GPS-technologie. Rijkswaterstaat geeft ruim baan aan de hoogwaardige expertise van de markt, en houdt de belangrijkste vaarroute van de Rotterdamse haven tot het Duitse Rurhgebied ook in de toekomst goed bevaarbaar en veilig. Sinds 2010 laat Rijkswaterstaat zo’n 450 rivierkribben in de Waal verlagen. Hierdoor kan water sneller worden afgevoerd en zullen overstromingen in de Betuwe hopelijk tot het verleden behoren. Paans Van Oord heeft geavanceerde kraanschepen om op een sterk stromende rivier als de Waal onder water nauwkeurig te kunnen werken. Kribverlaging wordt doorgaans uitgevoerd vanaf het water. Er wordt telkens aan een beperkt aantal kribben tegelijk gewerkt. Zo blijft de mogelijke overlast van de werkzaamheden klein. .
Datering:
02-07-2012
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
44973 Kribverlaging in de praktijk – hoe gaat dat in zijn werk? Welke innovatieve kennis heeft een aannemer nodig om dit werk goed te doen? En welke bewoners houden hierdoor drogere voeten? Een vaartocht ‘Kribverlaging in de praktijk’ over de Waal, langs het tracé waar aannemer Paans Van Oord (voorheen L. Paans & Zonen) momenteel rivierkribben lager maakt. Dit wordt gedaan in een zogenoemd ‘treintje’, met hoogwaardige en innovatieve apparatuur en GPS-technologie. Rijkswaterstaat geeft ruim baan aan de hoogwaardige expertise van de markt, en houdt de belangrijkste vaarroute van de Rotterdamse haven tot het Duitse Rurhgebied ook in de toekomst goed bevaarbaar en veilig. Sinds 2010 laat Rijkswaterstaat zo’n 450 rivierkribben in de Waal verlagen. Hierdoor kan water sneller worden afgevoerd en zullen overstromingen in de Betuwe hopelijk tot het verleden behoren. Paans Van Oord heeft geavanceerde kraanschepen om op een sterk stromende rivier als de Waal onder water nauwkeurig te kunnen werken. Kribverlaging wordt doorgaans uitgevoerd vanaf het water. Er wordt telkens aan een beperkt aantal kribben tegelijk gewerkt. Zo blijft de mogelijke overlast van de werkzaamheden klein. .
Datering:
02-07-2012
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
44972 Kribverlaging in de praktijk – hoe gaat dat in zijn werk? Welke innovatieve kennis heeft een aannemer nodig om dit werk goed te doen? En welke bewoners houden hierdoor drogere voeten? Een vaartocht ‘Kribverlaging in de praktijk’ over de Waal, langs het tracé waar aannemer Paans Van Oord (voorheen L. Paans & Zonen) momenteel rivierkribben lager maakt. Dit wordt gedaan in een zogenoemd ‘treintje’, met hoogwaardige en innovatieve apparatuur en GPS-technologie. Rijkswaterstaat geeft ruim baan aan de hoogwaardige expertise van de markt, en houdt de belangrijkste vaarroute van de Rotterdamse haven tot het Duitse Rurhgebied ook in de toekomst goed bevaarbaar en veilig. Sinds 2010 laat Rijkswaterstaat zo’n 450 rivierkribben in de Waal verlagen. Hierdoor kan water sneller worden afgevoerd en zullen overstromingen in de Betuwe hopelijk tot het verleden behoren. Paans Van Oord heeft geavanceerde kraanschepen om op een sterk stromende rivier als de Waal onder water nauwkeurig te kunnen werken. Kribverlaging wordt doorgaans uitgevoerd vanaf het water. Er wordt telkens aan een beperkt aantal kribben tegelijk gewerkt. Zo blijft de mogelijke overlast van de werkzaamheden klein. .
Datering:
02-07-2012
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
44971 Kribverlaging in de praktijk – hoe gaat dat in zijn werk? Welke innovatieve kennis heeft een aannemer nodig om dit werk goed te doen? En welke bewoners houden hierdoor drogere voeten? Een vaartocht ‘Kribverlaging in de praktijk’ over de Waal, langs het tracé waar aannemer Paans Van Oord (voorheen L. Paans & Zonen) momenteel rivierkribben lager maakt. Dit wordt gedaan in een zogenoemd ‘treintje’, met hoogwaardige en innovatieve apparatuur en GPS-technologie. Rijkswaterstaat geeft ruim baan aan de hoogwaardige expertise van de markt, en houdt de belangrijkste vaarroute van de Rotterdamse haven tot het Duitse Rurhgebied ook in de toekomst goed bevaarbaar en veilig. Sinds 2010 laat Rijkswaterstaat zo’n 450 rivierkribben in de Waal verlagen. Hierdoor kan water sneller worden afgevoerd en zullen overstromingen in de Betuwe hopelijk tot het verleden behoren. Paans Van Oord heeft geavanceerde kraanschepen om op een sterk stromende rivier als de Waal onder water nauwkeurig te kunnen werken. Kribverlaging wordt doorgaans uitgevoerd vanaf het water. Er wordt telkens aan een beperkt aantal kribben tegelijk gewerkt. Zo blijft de mogelijke overlast van de werkzaamheden klein. .
Datering:
02-07-2012
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
44970 Kribverlaging in de praktijk – hoe gaat dat in zijn werk? Welke innovatieve kennis heeft een aannemer nodig om dit werk goed te doen? En welke bewoners houden hierdoor drogere voeten? Een vaartocht ‘Kribverlaging in de praktijk’ over de Waal, langs het tracé waar aannemer Paans Van Oord (voorheen L. Paans & Zonen) momenteel rivierkribben lager maakt. Dit wordt gedaan in een zogenoemd ‘treintje’, met hoogwaardige en innovatieve apparatuur en GPS-technologie. Rijkswaterstaat geeft ruim baan aan de hoogwaardige expertise van de markt, en houdt de belangrijkste vaarroute van de Rotterdamse haven tot het Duitse Rurhgebied ook in de toekomst goed bevaarbaar en veilig. Sinds 2010 laat Rijkswaterstaat zo’n 450 rivierkribben in de Waal verlagen. Hierdoor kan water sneller worden afgevoerd en zullen overstromingen in de Betuwe hopelijk tot het verleden behoren. Paans Van Oord heeft geavanceerde kraanschepen om op een sterk stromende rivier als de Waal onder water nauwkeurig te kunnen werken. Kribverlaging wordt doorgaans uitgevoerd vanaf het water. Er wordt telkens aan een beperkt aantal kribben tegelijk gewerkt. Zo blijft de mogelijke overlast van de werkzaamheden klein. .
Datering:
02-07-2012
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
44969 Kribverlaging in de praktijk – hoe gaat dat in zijn werk? Welke innovatieve kennis heeft een aannemer nodig om dit werk goed te doen? En welke bewoners houden hierdoor drogere voeten? Een vaartocht ‘Kribverlaging in de praktijk’ over de Waal, langs het tracé waar aannemer Paans Van Oord (voorheen L. Paans & Zonen) momenteel rivierkribben lager maakt. Dit wordt gedaan in een zogenoemd ‘treintje’, met hoogwaardige en innovatieve apparatuur en GPS-technologie. Rijkswaterstaat geeft ruim baan aan de hoogwaardige expertise van de markt, en houdt de belangrijkste vaarroute van de Rotterdamse haven tot het Duitse Rurhgebied ook in de toekomst goed bevaarbaar en veilig. Sinds 2010 laat Rijkswaterstaat zo’n 450 rivierkribben in de Waal verlagen. Hierdoor kan water sneller worden afgevoerd en zullen overstromingen in de Betuwe hopelijk tot het verleden behoren. Paans Van Oord heeft geavanceerde kraanschepen om op een sterk stromende rivier als de Waal onder water nauwkeurig te kunnen werken. Kribverlaging wordt doorgaans uitgevoerd vanaf het water. Er wordt telkens aan een beperkt aantal kribben tegelijk gewerkt. Zo blijft de mogelijke overlast van de werkzaamheden klein. .
Datering:
02-07-2012
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
44968 Kribverlaging in de praktijk – hoe gaat dat in zijn werk? Welke innovatieve kennis heeft een aannemer nodig om dit werk goed te doen? En welke bewoners houden hierdoor drogere voeten? Een vaartocht ‘Kribverlaging in de praktijk’ over de Waal, langs het tracé waar aannemer Paans Van Oord (voorheen L. Paans & Zonen) momenteel rivierkribben lager maakt. Dit wordt gedaan in een zogenoemd ‘treintje’, met hoogwaardige en innovatieve apparatuur en GPS-technologie. Rijkswaterstaat geeft ruim baan aan de hoogwaardige expertise van de markt, en houdt de belangrijkste vaarroute van de Rotterdamse haven tot het Duitse Rurhgebied ook in de toekomst goed bevaarbaar en veilig. Sinds 2010 laat Rijkswaterstaat zo’n 450 rivierkribben in de Waal verlagen. Hierdoor kan water sneller worden afgevoerd en zullen overstromingen in de Betuwe hopelijk tot het verleden behoren. Paans Van Oord heeft geavanceerde kraanschepen om op een sterk stromende rivier als de Waal onder water nauwkeurig te kunnen werken. Kribverlaging wordt doorgaans uitgevoerd vanaf het water. Er wordt telkens aan een beperkt aantal kribben tegelijk gewerkt. Zo blijft de mogelijke overlast van de werkzaamheden klein. .
Datering:
02-07-2012
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
44967 Kribverlaging in de praktijk – hoe gaat dat in zijn werk? Welke innovatieve kennis heeft een aannemer nodig om dit werk goed te doen? En welke bewoners houden hierdoor drogere voeten? Een vaartocht ‘Kribverlaging in de praktijk’ over de Waal, langs het tracé waar aannemer Paans Van Oord (voorheen L. Paans & Zonen) momenteel rivierkribben lager maakt. Dit wordt gedaan in een zogenoemd ‘treintje’, met hoogwaardige en innovatieve apparatuur en GPS-technologie. Rijkswaterstaat geeft ruim baan aan de hoogwaardige expertise van de markt, en houdt de belangrijkste vaarroute van de Rotterdamse haven tot het Duitse Rurhgebied ook in de toekomst goed bevaarbaar en veilig. Sinds 2010 laat Rijkswaterstaat zo’n 450 rivierkribben in de Waal verlagen. Hierdoor kan water sneller worden afgevoerd en zullen overstromingen in de Betuwe hopelijk tot het verleden behoren. Paans Van Oord heeft geavanceerde kraanschepen om op een sterk stromende rivier als de Waal onder water nauwkeurig te kunnen werken. Kribverlaging wordt doorgaans uitgevoerd vanaf het water. Er wordt telkens aan een beperkt aantal kribben tegelijk gewerkt. Zo blijft de mogelijke overlast van de werkzaamheden klein. .
Datering:
02-07-2012
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
44966 Kribverlaging in de praktijk – hoe gaat dat in zijn werk? Welke innovatieve kennis heeft een aannemer nodig om dit werk goed te doen? En welke bewoners houden hierdoor drogere voeten? Een vaartocht ‘Kribverlaging in de praktijk’ over de Waal, langs het tracé waar aannemer Paans Van Oord (voorheen L. Paans & Zonen) momenteel rivierkribben lager maakt. Dit wordt gedaan in een zogenoemd ‘treintje’, met hoogwaardige en innovatieve apparatuur en GPS-technologie. Rijkswaterstaat geeft ruim baan aan de hoogwaardige expertise van de markt, en houdt de belangrijkste vaarroute van de Rotterdamse haven tot het Duitse Rurhgebied ook in de toekomst goed bevaarbaar en veilig. Sinds 2010 laat Rijkswaterstaat zo’n 450 rivierkribben in de Waal verlagen. Hierdoor kan water sneller worden afgevoerd en zullen overstromingen in de Betuwe hopelijk tot het verleden behoren. Paans Van Oord heeft geavanceerde kraanschepen om op een sterk stromende rivier als de Waal onder water nauwkeurig te kunnen werken. Kribverlaging wordt doorgaans uitgevoerd vanaf het water. Er wordt telkens aan een beperkt aantal kribben tegelijk gewerkt. Zo blijft de mogelijke overlast van de werkzaamheden klein. .
Datering:
02-07-2012
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
44965 Kribverlaging in de praktijk – hoe gaat dat in zijn werk? Welke innovatieve kennis heeft een aannemer nodig om dit werk goed te doen? En welke bewoners houden hierdoor drogere voeten? Een vaartocht ‘Kribverlaging in de praktijk’ over de Waal, langs het tracé waar aannemer Paans Van Oord (voorheen L. Paans & Zonen) momenteel rivierkribben lager maakt. Dit wordt gedaan in een zogenoemd ‘treintje’, met hoogwaardige en innovatieve apparatuur en GPS-technologie. Rijkswaterstaat geeft ruim baan aan de hoogwaardige expertise van de markt, en houdt de belangrijkste vaarroute van de Rotterdamse haven tot het Duitse Rurhgebied ook in de toekomst goed bevaarbaar en veilig. Sinds 2010 laat Rijkswaterstaat zo’n 450 rivierkribben in de Waal verlagen. Hierdoor kan water sneller worden afgevoerd en zullen overstromingen in de Betuwe hopelijk tot het verleden behoren. Paans Van Oord heeft geavanceerde kraanschepen om op een sterk stromende rivier als de Waal onder water nauwkeurig te kunnen werken. Kribverlaging wordt doorgaans uitgevoerd vanaf het water. Er wordt telkens aan een beperkt aantal kribben tegelijk gewerkt. Zo blijft de mogelijke overlast van de werkzaamheden klein. .
Datering:
02-07-2012
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
44964 Kribverlaging in de praktijk – hoe gaat dat in zijn werk? Welke innovatieve kennis heeft een aannemer nodig om dit werk goed te doen? En welke bewoners houden hierdoor drogere voeten? Een vaartocht ‘Kribverlaging in de praktijk’ over de Waal, langs het tracé waar aannemer Paans Van Oord (voorheen L. Paans & Zonen) momenteel rivierkribben lager maakt. Dit wordt gedaan in een zogenoemd ‘treintje’, met hoogwaardige en innovatieve apparatuur en GPS-technologie. Rijkswaterstaat geeft ruim baan aan de hoogwaardige expertise van de markt, en houdt de belangrijkste vaarroute van de Rotterdamse haven tot het Duitse Rurhgebied ook in de toekomst goed bevaarbaar en veilig. Sinds 2010 laat Rijkswaterstaat zo’n 450 rivierkribben in de Waal verlagen. Hierdoor kan water sneller worden afgevoerd en zullen overstromingen in de Betuwe hopelijk tot het verleden behoren. Paans Van Oord heeft geavanceerde kraanschepen om op een sterk stromende rivier als de Waal onder water nauwkeurig te kunnen werken. Kribverlaging wordt doorgaans uitgevoerd vanaf het water. Er wordt telkens aan een beperkt aantal kribben tegelijk gewerkt. Zo blijft de mogelijke overlast van de werkzaamheden klein. .
Datering:
02-07-2012
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
44963 Kribverlaging in de praktijk – hoe gaat dat in zijn werk? Welke innovatieve kennis heeft een aannemer nodig om dit werk goed te doen? En welke bewoners houden hierdoor drogere voeten? Een vaartocht ‘Kribverlaging in de praktijk’ over de Waal, langs het tracé waar aannemer Paans Van Oord (voorheen L. Paans & Zonen) momenteel rivierkribben lager maakt. Dit wordt gedaan in een zogenoemd ‘treintje’, met hoogwaardige en innovatieve apparatuur en GPS-technologie. Rijkswaterstaat geeft ruim baan aan de hoogwaardige expertise van de markt, en houdt de belangrijkste vaarroute van de Rotterdamse haven tot het Duitse Rurhgebied ook in de toekomst goed bevaarbaar en veilig. Sinds 2010 laat Rijkswaterstaat zo’n 450 rivierkribben in de Waal verlagen. Hierdoor kan water sneller worden afgevoerd en zullen overstromingen in de Betuwe hopelijk tot het verleden behoren. Paans Van Oord heeft geavanceerde kraanschepen om op een sterk stromende rivier als de Waal onder water nauwkeurig te kunnen werken. Kribverlaging wordt doorgaans uitgevoerd vanaf het water. Er wordt telkens aan een beperkt aantal kribben tegelijk gewerkt. Zo blijft de mogelijke overlast van de werkzaamheden klein. .
Datering:
02-07-2012
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
44962 Kribverlaging in de praktijk – hoe gaat dat in zijn werk? Welke innovatieve kennis heeft een aannemer nodig om dit werk goed te doen? En welke bewoners houden hierdoor drogere voeten? Een vaartocht ‘Kribverlaging in de praktijk’ over de Waal, langs het tracé waar aannemer Paans Van Oord (voorheen L. Paans & Zonen) momenteel rivierkribben lager maakt. Dit wordt gedaan in een zogenoemd ‘treintje’, met hoogwaardige en innovatieve apparatuur en GPS-technologie. Rijkswaterstaat geeft ruim baan aan de hoogwaardige expertise van de markt, en houdt de belangrijkste vaarroute van de Rotterdamse haven tot het Duitse Rurhgebied ook in de toekomst goed bevaarbaar en veilig. Sinds 2010 laat Rijkswaterstaat zo’n 450 rivierkribben in de Waal verlagen. Hierdoor kan water sneller worden afgevoerd en zullen overstromingen in de Betuwe hopelijk tot het verleden behoren. Paans Van Oord heeft geavanceerde kraanschepen om op een sterk stromende rivier als de Waal onder water nauwkeurig te kunnen werken. Kribverlaging wordt doorgaans uitgevoerd vanaf het water. Er wordt telkens aan een beperkt aantal kribben tegelijk gewerkt. Zo blijft de mogelijke overlast van de werkzaamheden klein. .
Datering:
02-07-2012
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
44961 Kribverlaging in de praktijk – hoe gaat dat in zijn werk? Welke innovatieve kennis heeft een aannemer nodig om dit werk goed te doen? En welke bewoners houden hierdoor drogere voeten? Een vaartocht ‘Kribverlaging in de praktijk’ over de Waal, langs het tracé waar aannemer Paans Van Oord (voorheen L. Paans & Zonen) momenteel rivierkribben lager maakt. Dit wordt gedaan in een zogenoemd ‘treintje’, met hoogwaardige en innovatieve apparatuur en GPS-technologie. Rijkswaterstaat geeft ruim baan aan de hoogwaardige expertise van de markt, en houdt de belangrijkste vaarroute van de Rotterdamse haven tot het Duitse Rurhgebied ook in de toekomst goed bevaarbaar en veilig. Sinds 2010 laat Rijkswaterstaat zo’n 450 rivierkribben in de Waal verlagen. Hierdoor kan water sneller worden afgevoerd en zullen overstromingen in de Betuwe hopelijk tot het verleden behoren. Paans Van Oord heeft geavanceerde kraanschepen om op een sterk stromende rivier als de Waal onder water nauwkeurig te kunnen werken. Kribverlaging wordt doorgaans uitgevoerd vanaf het water. Er wordt telkens aan een beperkt aantal kribben tegelijk gewerkt. Zo blijft de mogelijke overlast van de werkzaamheden klein. .
Datering:
02-07-2012
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
44960 Kribverlaging in de praktijk – hoe gaat dat in zijn werk? Welke innovatieve kennis heeft een aannemer nodig om dit werk goed te doen? En welke bewoners houden hierdoor drogere voeten? Een vaartocht ‘Kribverlaging in de praktijk’ over de Waal, langs het tracé waar aannemer Paans Van Oord (voorheen L. Paans & Zonen) momenteel rivierkribben lager maakt. Dit wordt gedaan in een zogenoemd ‘treintje’, met hoogwaardige en innovatieve apparatuur en GPS-technologie. Rijkswaterstaat geeft ruim baan aan de hoogwaardige expertise van de markt, en houdt de belangrijkste vaarroute van de Rotterdamse haven tot het Duitse Rurhgebied ook in de toekomst goed bevaarbaar en veilig. Sinds 2010 laat Rijkswaterstaat zo’n 450 rivierkribben in de Waal verlagen. Hierdoor kan water sneller worden afgevoerd en zullen overstromingen in de Betuwe hopelijk tot het verleden behoren. Paans Van Oord heeft geavanceerde kraanschepen om op een sterk stromende rivier als de Waal onder water nauwkeurig te kunnen werken. Kribverlaging wordt doorgaans uitgevoerd vanaf het water. Er wordt telkens aan een beperkt aantal kribben tegelijk gewerkt. Zo blijft de mogelijke overlast van de werkzaamheden klein. .
Datering:
02-07-2012
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
44959 Kribverlaging in de praktijk – hoe gaat dat in zijn werk? Welke innovatieve kennis heeft een aannemer nodig om dit werk goed te doen? En welke bewoners houden hierdoor drogere voeten? Een vaartocht ‘Kribverlaging in de praktijk’ over de Waal, langs het tracé waar aannemer Paans Van Oord (voorheen L. Paans & Zonen) momenteel rivierkribben lager maakt. Dit wordt gedaan in een zogenoemd ‘treintje’, met hoogwaardige en innovatieve apparatuur en GPS-technologie. Rijkswaterstaat geeft ruim baan aan de hoogwaardige expertise van de markt, en houdt de belangrijkste vaarroute van de Rotterdamse haven tot het Duitse Rurhgebied ook in de toekomst goed bevaarbaar en veilig. Sinds 2010 laat Rijkswaterstaat zo’n 450 rivierkribben in de Waal verlagen. Hierdoor kan water sneller worden afgevoerd en zullen overstromingen in de Betuwe hopelijk tot het verleden behoren. Paans Van Oord heeft geavanceerde kraanschepen om op een sterk stromende rivier als de Waal onder water nauwkeurig te kunnen werken. Kribverlaging wordt doorgaans uitgevoerd vanaf het water. Er wordt telkens aan een beperkt aantal kribben tegelijk gewerkt. Zo blijft de mogelijke overlast van de werkzaamheden klein. .
Datering:
02-07-2012
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
44958 Kribverlaging in de praktijk – hoe gaat dat in zijn werk? Welke innovatieve kennis heeft een aannemer nodig om dit werk goed te doen? En welke bewoners houden hierdoor drogere voeten? Een vaartocht ‘Kribverlaging in de praktijk’ over de Waal, langs het tracé waar aannemer Paans Van Oord (voorheen L. Paans & Zonen) momenteel rivierkribben lager maakt. Dit wordt gedaan in een zogenoemd ‘treintje’, met hoogwaardige en innovatieve apparatuur en GPS-technologie. Rijkswaterstaat geeft ruim baan aan de hoogwaardige expertise van de markt, en houdt de belangrijkste vaarroute van de Rotterdamse haven tot het Duitse Rurhgebied ook in de toekomst goed bevaarbaar en veilig. Sinds 2010 laat Rijkswaterstaat zo’n 450 rivierkribben in de Waal verlagen. Hierdoor kan water sneller worden afgevoerd en zullen overstromingen in de Betuwe hopelijk tot het verleden behoren. Paans Van Oord heeft geavanceerde kraanschepen om op een sterk stromende rivier als de Waal onder water nauwkeurig te kunnen werken. Kribverlaging wordt doorgaans uitgevoerd vanaf het water. Er wordt telkens aan een beperkt aantal kribben tegelijk gewerkt. Zo blijft de mogelijke overlast van de werkzaamheden klein. .
Datering:
02-07-2012
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
44957 Kribverlaging in de praktijk – hoe gaat dat in zijn werk? Welke innovatieve kennis heeft een aannemer nodig om dit werk goed te doen? En welke bewoners houden hierdoor drogere voeten? Een vaartocht ‘Kribverlaging in de praktijk’ over de Waal, langs het tracé waar aannemer Paans Van Oord (voorheen L. Paans & Zonen) momenteel rivierkribben lager maakt. Dit wordt gedaan in een zogenoemd ‘treintje’, met hoogwaardige en innovatieve apparatuur en GPS-technologie. Rijkswaterstaat geeft ruim baan aan de hoogwaardige expertise van de markt, en houdt de belangrijkste vaarroute van de Rotterdamse haven tot het Duitse Rurhgebied ook in de toekomst goed bevaarbaar en veilig. Sinds 2010 laat Rijkswaterstaat zo’n 450 rivierkribben in de Waal verlagen. Hierdoor kan water sneller worden afgevoerd en zullen overstromingen in de Betuwe hopelijk tot het verleden behoren. Paans Van Oord heeft geavanceerde kraanschepen om op een sterk stromende rivier als de Waal onder water nauwkeurig te kunnen werken. Kribverlaging wordt doorgaans uitgevoerd vanaf het water. Er wordt telkens aan een beperkt aantal kribben tegelijk gewerkt. Zo blijft de mogelijke overlast van de werkzaamheden klein. .
Datering:
02-07-2012
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
44956 Kribverlaging in de praktijk – hoe gaat dat in zijn werk? Welke innovatieve kennis heeft een aannemer nodig om dit werk goed te doen? En welke bewoners houden hierdoor drogere voeten? Een vaartocht ‘Kribverlaging in de praktijk’ over de Waal, langs het tracé waar aannemer Paans Van Oord (voorheen L. Paans & Zonen) momenteel rivierkribben lager maakt. Dit wordt gedaan in een zogenoemd ‘treintje’, met hoogwaardige en innovatieve apparatuur en GPS-technologie. Rijkswaterstaat geeft ruim baan aan de hoogwaardige expertise van de markt, en houdt de belangrijkste vaarroute van de Rotterdamse haven tot het Duitse Rurhgebied ook in de toekomst goed bevaarbaar en veilig. Sinds 2010 laat Rijkswaterstaat zo’n 450 rivierkribben in de Waal verlagen. Hierdoor kan water sneller worden afgevoerd en zullen overstromingen in de Betuwe hopelijk tot het verleden behoren. Paans Van Oord heeft geavanceerde kraanschepen om op een sterk stromende rivier als de Waal onder water nauwkeurig te kunnen werken. Kribverlaging wordt doorgaans uitgevoerd vanaf het water. Er wordt telkens aan een beperkt aantal kribben tegelijk gewerkt. Zo blijft de mogelijke overlast van de werkzaamheden klein. .
Datering:
02-07-2012
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
44955 Kribverlaging in de praktijk – hoe gaat dat in zijn werk? Welke innovatieve kennis heeft een aannemer nodig om dit werk goed te doen? En welke bewoners houden hierdoor drogere voeten? Een vaartocht ‘Kribverlaging in de praktijk’ over de Waal, langs het tracé waar aannemer Paans Van Oord (voorheen L. Paans & Zonen) momenteel rivierkribben lager maakt. Dit wordt gedaan in een zogenoemd ‘treintje’, met hoogwaardige en innovatieve apparatuur en GPS-technologie. Rijkswaterstaat geeft ruim baan aan de hoogwaardige expertise van de markt, en houdt de belangrijkste vaarroute van de Rotterdamse haven tot het Duitse Rurhgebied ook in de toekomst goed bevaarbaar en veilig. Sinds 2010 laat Rijkswaterstaat zo’n 450 rivierkribben in de Waal verlagen. Hierdoor kan water sneller worden afgevoerd en zullen overstromingen in de Betuwe hopelijk tot het verleden behoren. Paans Van Oord heeft geavanceerde kraanschepen om op een sterk stromende rivier als de Waal onder water nauwkeurig te kunnen werken. Kribverlaging wordt doorgaans uitgevoerd vanaf het water. Er wordt telkens aan een beperkt aantal kribben tegelijk gewerkt. Zo blijft de mogelijke overlast van de werkzaamheden klein. .
Datering:
02-07-2012
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
44954 Kribverlaging in de praktijk – hoe gaat dat in zijn werk? Welke innovatieve kennis heeft een aannemer nodig om dit werk goed te doen? En welke bewoners houden hierdoor drogere voeten? Een vaartocht ‘Kribverlaging in de praktijk’ over de Waal, langs het tracé waar aannemer Paans Van Oord (voorheen L. Paans & Zonen) momenteel rivierkribben lager maakt. Dit wordt gedaan in een zogenoemd ‘treintje’, met hoogwaardige en innovatieve apparatuur en GPS-technologie. Rijkswaterstaat geeft ruim baan aan de hoogwaardige expertise van de markt, en houdt de belangrijkste vaarroute van de Rotterdamse haven tot het Duitse Rurhgebied ook in de toekomst goed bevaarbaar en veilig. Sinds 2010 laat Rijkswaterstaat zo’n 450 rivierkribben in de Waal verlagen. Hierdoor kan water sneller worden afgevoerd en zullen overstromingen in de Betuwe hopelijk tot het verleden behoren. Paans Van Oord heeft geavanceerde kraanschepen om op een sterk stromende rivier als de Waal onder water nauwkeurig te kunnen werken. Kribverlaging wordt doorgaans uitgevoerd vanaf het water. Er wordt telkens aan een beperkt aantal kribben tegelijk gewerkt. Zo blijft de mogelijke overlast van de werkzaamheden klein. .
Datering:
02-07-2012
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
44953 Kribverlaging in de praktijk – hoe gaat dat in zijn werk? Welke innovatieve kennis heeft een aannemer nodig om dit werk goed te doen? En welke bewoners houden hierdoor drogere voeten? Een vaartocht ‘Kribverlaging in de praktijk’ over de Waal, langs het tracé waar aannemer Paans Van Oord (voorheen L. Paans & Zonen) momenteel rivierkribben lager maakt. Dit wordt gedaan in een zogenoemd ‘treintje’, met hoogwaardige en innovatieve apparatuur en GPS-technologie. Rijkswaterstaat geeft ruim baan aan de hoogwaardige expertise van de markt, en houdt de belangrijkste vaarroute van de Rotterdamse haven tot het Duitse Rurhgebied ook in de toekomst goed bevaarbaar en veilig. Sinds 2010 laat Rijkswaterstaat zo’n 450 rivierkribben in de Waal verlagen. Hierdoor kan water sneller worden afgevoerd en zullen overstromingen in de Betuwe hopelijk tot het verleden behoren. Paans Van Oord heeft geavanceerde kraanschepen om op een sterk stromende rivier als de Waal onder water nauwkeurig te kunnen werken. Kribverlaging wordt doorgaans uitgevoerd vanaf het water. Er wordt telkens aan een beperkt aantal kribben tegelijk gewerkt. Zo blijft de mogelijke overlast van de werkzaamheden klein. .
Datering:
02-07-2012
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
44952 Kribverlaging in de praktijk – hoe gaat dat in zijn werk? Welke innovatieve kennis heeft een aannemer nodig om dit werk goed te doen? En welke bewoners houden hierdoor drogere voeten? Een vaartocht ‘Kribverlaging in de praktijk’ over de Waal, langs het tracé waar aannemer Paans Van Oord (voorheen L. Paans & Zonen) momenteel rivierkribben lager maakt. Dit wordt gedaan in een zogenoemd ‘treintje’, met hoogwaardige en innovatieve apparatuur en GPS-technologie. Rijkswaterstaat geeft ruim baan aan de hoogwaardige expertise van de markt, en houdt de belangrijkste vaarroute van de Rotterdamse haven tot het Duitse Rurhgebied ook in de toekomst goed bevaarbaar en veilig. Sinds 2010 laat Rijkswaterstaat zo’n 450 rivierkribben in de Waal verlagen. Hierdoor kan water sneller worden afgevoerd en zullen overstromingen in de Betuwe hopelijk tot het verleden behoren. Paans Van Oord heeft geavanceerde kraanschepen om op een sterk stromende rivier als de Waal onder water nauwkeurig te kunnen werken. Kribverlaging wordt doorgaans uitgevoerd vanaf het water. Er wordt telkens aan een beperkt aantal kribben tegelijk gewerkt. Zo blijft de mogelijke overlast van de werkzaamheden klein. .
Datering:
02-07-2012
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.
 
 
 
 
 
Geen afbeelding
Foto
44951 Kribverlaging in de praktijk – hoe gaat dat in zijn werk? Welke innovatieve kennis heeft een aannemer nodig om dit werk goed te doen? En welke bewoners houden hierdoor drogere voeten? Een vaartocht ‘Kribverlaging in de praktijk’ over de Waal, langs het tracé waar aannemer Paans Van Oord (voorheen L. Paans & Zonen) momenteel rivierkribben lager maakt. Dit wordt gedaan in een zogenoemd ‘treintje’, met hoogwaardige en innovatieve apparatuur en GPS-technologie. Rijkswaterstaat geeft ruim baan aan de hoogwaardige expertise van de markt, en houdt de belangrijkste vaarroute van de Rotterdamse haven tot het Duitse Rurhgebied ook in de toekomst goed bevaarbaar en veilig. Sinds 2010 laat Rijkswaterstaat zo’n 450 rivierkribben in de Waal verlagen. Hierdoor kan water sneller worden afgevoerd en zullen overstromingen in de Betuwe hopelijk tot het verleden behoren. Paans Van Oord heeft geavanceerde kraanschepen om op een sterk stromende rivier als de Waal onder water nauwkeurig te kunnen werken. Kribverlaging wordt doorgaans uitgevoerd vanaf het water. Er wordt telkens aan een beperkt aantal kribben tegelijk gewerkt. Zo blijft de mogelijke overlast van de werkzaamheden klein. .
Datering:
02-07-2012
Vervaardiger:
Bouwhuis, Jan
Adres:
[Nederbetuwe]
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.