Archieven

 

Uw zoekacties: Archief van het gemeentebestuur van Heukelum, 1939 - 1986

2514 Archief van het gemeentebestuur van Heukelum, 1939 - 1986

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inventaris
2. Stukken betreffende afzonderlijke onderwerpen
2.2. Taakuitvoering
2.2.2. Openbare orde, bevolkingsregistratie en Burgerlijke Stand
2.2.2.3 Burgerlijke Stand
940-943 Registers met akten van geboorten, huwelijken en overlijden, 1941-1980
943 , 1971-1980
2514 Archief van het gemeentebestuur van Heukelum, 1939 - 1986
Inventaris
2. Stukken betreffende afzonderlijke onderwerpen
2.2. Taakuitvoering
2.2.2. Openbare orde, bevolkingsregistratie en Burgerlijke Stand
2.2.2.3 Burgerlijke Stand

940-943 Registers met akten van geboorten, huwelijken en overlijden, 1941-1980
943
, 1971-1980
Datering:
1971-1980
Openbaar:
2080
Omvang:
1 band

Kenmerken

Status toegang:
Toegang met onbewerkte aanvulling
Verversingsgraad:
onregelmatig
Taal:
Nederlands
Omvang in meters:
15