Archieven

 

Uw zoekacties: Archief van het gemeentebestuur van Rossum, 1990 - 1998

3205 Archief van het gemeentebestuur van Rossum, 1990 - 1998

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiƫrarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiƫrarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inleiding
Identificatie
Context
Inhoud en structuur
Voorwaarde voor gebruik en publicatie
Verwant materiaal
Aantekeningen
Beschrijvingsbeheer
Bijlagen bij de inleiding
Inventaris
1. Organisme
1.5. Gemeentehuis, administratie, archief en voorlichting
32-1061 Stukken betreffende het archiefbeheer, 1955-1998
890 Verbeteren van het archiefbeheer, 1990-1998
3205 Archief van het gemeentebestuur van Rossum, 1990 - 1998
Inventaris
1. Organisme
1.5. Gemeentehuis, administratie, archief en voorlichting

32-1061 Stukken betreffende het archiefbeheer, 1955-1998
890
Verbeteren van het archiefbeheer, 1990-1998
Datering:
1990-1998
Omvang:
1 omslag
Tabstroken:
Voorschriften archiefbeheer.
Bezoeken archiefinspectie.
Vergassing archiefblok 1955-1970 en inbewaringgeving aan gemeente Zaltbommel.
Inventarisatie archiefblok 1955-1970.
Inventarisatie 1971-1990.
Inventarisatie 1971-1979.
Verklaring van vernietiging van archiefstukken uit archiefblok 1980-1989.
Uitreiking inventaris 1980-1989.
Inventarisatie fotoarchief.
Uitleenovereenkomsten.
Opschorten termijn overbrenging registers burgerlijke stand.
Verklaringen van overdracht en overbrenging.
Verleende toestemming aan het Centraal administratiekantoor van de Vereniging bijzondere scholen onderwijs bijzondere grondslag voor vernietiging van de administratie van kleuterschool de Waalboefjes.
Verklaringen van vernietiging en vernietigingslijsten.
Restauratie van archiefstukken.
Microfilmen persoonskaarten, archiefkaarten en woningkaarten.

Kenmerken

Status toegang:
Definitieve toegang / toegang afgerond
Verversingsgraad:
onregelmatig
Taal:
Nederlands
Openbaarheid:
Onbeperkt
Omvang in meters:
53,12