0827 Archief van het stadsbestuur en gemeentebestuur van Culemborg, 1813 - 1930
0827
Archief van het stadsbestuur en gemeentebestuur van Culemborg, 1813 - 1930
Inleiding
laatste wijziging 26-09-2024
10.692 beschreven archiefstukken
2.559 gedigitaliseerd
totaal 70.274 bestanden
Inventaris archief Stadsbestuur van Culemborg 1813-1851
laatste wijziging 26-09-2024
10.692 beschreven archiefstukken
2.559 gedigitaliseerd
totaal 70.274 bestanden
Inventaris archief Gemeentebestuur van Culemborg 1851-1930
Stukken van algemene aard
Correspondentie
Ingekomen stukken
In de ingekomen stukken bevinden zich veel stukken over armenzorg, bedeling, verpleging van zieken en 'krankzinnigen'. Ook zijn er stukken over militairen (militie, schutterij), gevangenen en personen die opgenomen waren in Veenhuizen. In deze stukken worden de betrokken personen met naam genoemd. Voor genealogen bevatten de ingekomen stukken dus interessante informatie.
Daarnaast bevatten de ingekomen stukken veel mutaties op de Burgerlijke Stand, inlichtingen over personen, personeel en bestuurders, scholen en stukken over het onderhoud van wegen
Enkele ingekomen stukken zijn nader beschreven. Dit gaat om bijvoorbeeld jaarverslagen, verordeningen, stukken over verenigingen en stukken over infrastructuur in de stad. Daarnaast is een aantal stukken waarvan verwacht kan worden dat er belangstelling voor is, beschreven. Deze kunnen op onderwerp worden gevonden. Van enkele onderwerpen zijn de stukken wel beschreven, maar niet over de hele periode. De nadere ontsluiting is dan vooral bedoeld om een idee te geven dat dergelijke stukken in de ingekomen stukken zitten. Stukken over drankvergunningen zijn alleen in de beginperiode beschreven. Uithangborden alleen indien deze een bijzonderheid over de naam van de gelegenheid bevat (vanaf de tijd dat er een tekening bij zat zijn ze in een apart inventarisnummer te vinden). Rapporten inzake arbeidsongevallen zijn bijvoorbeeld t/m 1900 beschreven. Daarna werd er per kwartaal een rapportage ogemaakt.
Aanvragen voor bouw- en hinderwetvergunningen zijn allemaal uit de ingekomen stukken genomen en apart beschreven.
Daarnaast bevatten de ingekomen stukken veel mutaties op de Burgerlijke Stand, inlichtingen over personen, personeel en bestuurders, scholen en stukken over het onderhoud van wegen
Enkele ingekomen stukken zijn nader beschreven. Dit gaat om bijvoorbeeld jaarverslagen, verordeningen, stukken over verenigingen en stukken over infrastructuur in de stad. Daarnaast is een aantal stukken waarvan verwacht kan worden dat er belangstelling voor is, beschreven. Deze kunnen op onderwerp worden gevonden. Van enkele onderwerpen zijn de stukken wel beschreven, maar niet over de hele periode. De nadere ontsluiting is dan vooral bedoeld om een idee te geven dat dergelijke stukken in de ingekomen stukken zitten. Stukken over drankvergunningen zijn alleen in de beginperiode beschreven. Uithangborden alleen indien deze een bijzonderheid over de naam van de gelegenheid bevat (vanaf de tijd dat er een tekening bij zat zijn ze in een apart inventarisnummer te vinden). Rapporten inzake arbeidsongevallen zijn bijvoorbeeld t/m 1900 beschreven. Daarna werd er per kwartaal een rapportage ogemaakt.
Aanvragen voor bouw- en hinderwetvergunningen zijn allemaal uit de ingekomen stukken genomen en apart beschreven.
167-7250 Ingekomen stukken, 1851-1861, 1863-1929
958-979 , 1923
971 1923 nrs 1401-1500, 1923
0827 Archief van het stadsbestuur en gemeentebestuur van Culemborg, 1813 - 1930
Inventaris archief Gemeentebestuur van Culemborg 1851-1930
Stukken van algemene aard
Correspondentie
Ingekomen stukken
167-7250 Ingekomen stukken, 1851-1861, 1863-1929
958-979 , 1923
167-7250 Ingekomen stukken, 1851-1861, 1863-1929
958-979 , 1923
971
1923 nrs 1401-1500, 1923
Datering:
1923
Omvang:
1 omslag
Oude Orde:
1848
Tabstroken:
Briefnr 1434: advies van de Gezondheidscommissie inzake winkelsluiting en eventueel ventverbod op melk op zondag, 1923
Briefnr 1437: begroting van kosten voor de verlichting van de jubileumfeesten, 1923
Briefnr 1448: lijst van kinderen die per 20-8-1923 naar de gemeentelijke bewaarschool gaan, 1923
Briefnr 1467: leggen van een brug bij perceel mej. de Haan, met tekening van C. Prins, 1923
Briefnr 1468: correspondentie en krantenartikel inzake de autobusdienst Culemborg-Tiel-Geldermalsen-Utrecht-Leerdam-Vianen vv van H.J. van Heusden, 1923
Briefnr 1480 en 1491: verzoek van J. van der Spoel, secretaris van de feestcommissie van de Triosingel tot het plaatsen van palen voor de jubileumfeesten, 1923
laatste wijziging 16-04-2021
laatste wijziging 26-09-2024
10.692 beschreven archiefstukken
2.559 gedigitaliseerd
totaal 70.274 bestanden
Inventaris archief Ambtenaar van de Burgerlijke Stand 1812-1960
laatste wijziging 26-09-2024
10.692 beschreven archiefstukken
2.559 gedigitaliseerd
totaal 70.274 bestanden
Inventarissen van gedeponeerde archieven
laatste wijziging 26-09-2024
10.692 beschreven archiefstukken
2.559 gedigitaliseerd
totaal 70.274 bestanden
Kenmerken
Status toegang:
Definitieve toegang / toegang afgerond
Verversingsgraad:
onregelmatig
Taal:
Nederlands
Openbaarheid:
Aan de openbaarheid zijn geen beperkingen gesteld. Inzage kan echter beperkt zijn als stukken gevoelige of bijzondere persoonsgegevens bevatten van - mogelijk - nog levende personen.
Omvang in meters:
153,25
Uitplaatsing:
Nee
Categorie:
laatste wijziging 26-09-2024
10.692 beschreven archiefstukken
2.559 gedigitaliseerd
totaal 70.274 bestanden