Collectie foto's en reproducties van Rochus David Timmer
1534
Collectie foto's en reproducties van Rochus David Timmer
Inleiding
laatste wijziging 20-07-2024
2.231 gedigitaliseerd
totaal 2.231 bestanden
Catalogus
Ringmappen met foto's
Geldermalsen, map 11
1449 Tielerweg. Chamotte Unie De Chamotte Unie in Geldermalsen produceerde vuurvaste steen. De benodigde chamotte klei kwam per schip en werd vanaf een kade aan de Linge per elektrische tram aangevoerd.
Van 1929 tot 1947 was er ook een stoomloc in dienst en wel Maffei 4100 (1921), genaamd Johanna. Op de foto staan directeur D.J. van Wijk, zijn vrouw, zoon en schoondochter op wagens voor stenen.
In 1930 schreef de Chamotte Unie aan de gemeente Geldermalsen, naar aanleiding van klachten over geluidsoverlast bij nachtelijke ritten van de elektrische tram, dat men de tram waarschijnlijk door stoomtractie zou vervangen. De tram verdween echter niet en bij nachtritten werden voortaan paarden gebruikt. Waarschijnlijk is de stoomloc alleen voor de foto de tramlijn op gereden en werd de stoomloc normaliter alleen gebruikt op het driebenig (drierailig) NS raccordement en het fabrieksterrein.
Van 1929 tot 1947 was er ook een stoomloc in dienst en wel Maffei 4100 (1921), genaamd Johanna. Op de foto staan directeur D.J. van Wijk, zijn vrouw, zoon en schoondochter op wagens voor stenen.
In 1930 schreef de Chamotte Unie aan de gemeente Geldermalsen, naar aanleiding van klachten over geluidsoverlast bij nachtelijke ritten van de elektrische tram, dat men de tram waarschijnlijk door stoomtractie zou vervangen. De tram verdween echter niet en bij nachtritten werden voortaan paarden gebruikt. Waarschijnlijk is de stoomloc alleen voor de foto de tramlijn op gereden en werd de stoomloc normaliter alleen gebruikt op het driebenig (drierailig) NS raccordement en het fabrieksterrein.
1534 Collectie foto's en reproducties van Rochus David Timmer
Catalogus
Ringmappen met foto's
Geldermalsen, map 11
1449
Tielerweg. Chamotte Unie De Chamotte Unie in Geldermalsen produceerde vuurvaste steen. De benodigde chamotte klei kwam per schip en werd vanaf een kade aan de Linge per elektrische tram aangevoerd.
Van 1929 tot 1947 was er ook een stoomloc in dienst en wel Maffei 4100 (1921), genaamd Johanna. Op de foto staan directeur D.J. van Wijk, zijn vrouw, zoon en schoondochter op wagens voor stenen.
In 1930 schreef de Chamotte Unie aan de gemeente Geldermalsen, naar aanleiding van klachten over geluidsoverlast bij nachtelijke ritten van de elektrische tram, dat men de tram waarschijnlijk door stoomtractie zou vervangen. De tram verdween echter niet en bij nachtritten werden voortaan paarden gebruikt. Waarschijnlijk is de stoomloc alleen voor de foto de tramlijn op gereden en werd de stoomloc normaliter alleen gebruikt op het driebenig (drierailig) NS raccordement en het fabrieksterrein.
Van 1929 tot 1947 was er ook een stoomloc in dienst en wel Maffei 4100 (1921), genaamd Johanna. Op de foto staan directeur D.J. van Wijk, zijn vrouw, zoon en schoondochter op wagens voor stenen.
In 1930 schreef de Chamotte Unie aan de gemeente Geldermalsen, naar aanleiding van klachten over geluidsoverlast bij nachtelijke ritten van de elektrische tram, dat men de tram waarschijnlijk door stoomtractie zou vervangen. De tram verdween echter niet en bij nachtritten werden voortaan paarden gebruikt. Waarschijnlijk is de stoomloc alleen voor de foto de tramlijn op gereden en werd de stoomloc normaliter alleen gebruikt op het driebenig (drierailig) NS raccordement en het fabrieksterrein.
Formaat in mm:
15x10 cm
Opmerking:
Reproductie van foto
laatste wijziging 24-08-2023
laatste wijziging 20-07-2024
2.231 gedigitaliseerd
totaal 2.231 bestanden
Kenmerken
Datering:
1900-2010
Titel:
Collectie foto's en reproducties van Rochus David Timmer
Opmerkingen:
Niet opvraagbaar.
laatste wijziging 20-07-2024
2.231 gedigitaliseerd
totaal 2.231 bestanden