Archieven

 

Uw zoekacties: Collectie affiches en bekendmakingen betreffende de gemeente Culemborg

Collectie affiches en bekendmakingen betreffende de gemeente Culemborg

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Catalogus
2000-2009
1397 Mag dat? Kan dat?
1233 Collectie affiches en bekendmakingen betreffende de gemeente Culemborg
Catalogus
2000-2009
1397
Mag dat? Kan dat?
Datering:
2000
Plaats van uitgave:
Culemborg
Drukker:
Onbekend
Beschrijving:
Pamflet betreffende een aantal lunchbijeenkomsten in maart 2000 over integriteit, het maken van keuzes en omgaan met dilemma's, bestemd voor bestuurders en ambtenaren van de gemeente Culemborg.
Datering:
2000
Plaats druk:
Onbekend
Formaat:
30 x 21 cm
Plaats:
Culemborg
Uitgever:
Gemeente Culemborg
Digitale bestanden:
Vanwege wet- en regelgeving alleen ter inzage op de studiezaal van het Regionaal Archief Rivierenland.

Kenmerken

Datering:
1849 - 2010
Titel:
Collectie affiches en bekendmakingen betreffende de gemeente Culemborg