Alle bestanden

Uw zoekacties: Archief van het gemeentebestuur van Lienden, 1811 - 1928 (ka...
x0802 Archief van het gemeentebestuur van Lienden, 1811 - 1928 (kadaster tot 1989)
Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

0802 Archief van het gemeentebestuur van Lienden, 1811 - 1928 (kadaster tot 1989)
Zoek in deze inventaris
>
Zoektermen
Zoektips!

Wildcards kunnen het zoeken vergemakkelijken:

  • Een ? (vraagteken) vervangt een letter
  • Een * (sterretje) vervangt een aantal letters
  • Door een $ (dollarteken) voor een zoekterm te zetten, zoekt u naar woorden die op elkaar lijken.

Meer zoektips vindt u hier.

 
 
Inleiding
1.1. Archief
1.2. Bijlagen
Inventaris
2.4. Archief commissie van toezicht op het lager onderwijs
Ingesteld naar aanleiding van de wet op het lager onderwijs 1858. In de wet van 1901 wijzigde de taak van de commissie enigszins. De wet van 1920 maakte een einde aan de commissies van toezicht.
N.B. zie inventarisnummer 513 archief gemeente Lienden 1811-1828
4-5 'Brievenboeken', registers houdende afschriften van uitgaande stukken, vanaf 1878 alleen afschriften van verzonden jaarverslagen over de toestand van het lager onderwijs van de commissie, 1858-1902,
0802 Archief van het gemeentebestuur van Lienden, 1811 - 1928 (kadaster tot 1989)
2. Inventaris
2.4. Archief commissie van toezicht op het lager onderwijs
4-5 'Brievenboeken', registers houdende afschriften van uitgaande stukken, vanaf 1878 alleen afschriften van verzonden jaarverslagen over de toestand van het lager onderwijs van de commissie, 1858-1902,
Datering:
1858-1902,
NB:
Als laatste is de aantekening gemaakt dat voortaan alleen op de gemeentesecretarie door de gemeentesecretaris een afschrift van het jaarverslag bewaard wordt.
Omvang:
2 delen
Kenmerken
Datering:
1811 - 1928 (kadaster tot 1989)
Plaats:
Lienden
Taal:
Nederlands
Verversingsgraad:
onregelmatig
Dekking in tijd:
1811 - 1928 (kadaster tot 1989)
Omvang in meters:
42
Openbaarheid:
Onbeperkt
Toegangstitel:
Inventaris van het archief van de gemeente Lienden 1811-1928
Gemeente:
Buren
Locatie:
Lienden
Licentie:
Categorie:
 
 
 
MAIS-(M)DWS is een product van DE REE archiefsystemen BV
meer informatie over MAIS-(M)DWS