Archieven

 

Uw zoekacties: Verzameling kleine aanwinsten werkgebied Regionaal Archief R...

1575 Verzameling kleine aanwinsten werkgebied Regionaal Archief Rivierenland, 2014 - heden

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inleiding
1. Identificatie
2. Context
3. Inhoud en structuur
4. Voorwaarde voor raadpleging en gebruik
5. Verwant materiaal
6. Beschrijvingsbeheer
Inventaris
3. Gemeente Culemborg
9 Stukken betreffende de geschiedenis van postkantoren te Culemborg in de 19e en 20e eeuw, afkomstig uit de archieven van deze postkantoren, genummerd 1 t/m 40 en onder deze nummers in 1974 beschreven in de bijlage bij het begeleidend schrijven waarmee de directeur van het nieuw te openen Culemborgse Postkantoor de stukken toezond aan het secretariaat van het Staatsbedrijf der Posterijen, Telegrafie en Telefonie te Utrecht; met bouwtekeningen, zijnde plattegronden uit 1950 en 1961-1963 voor het kantoor op de hoek Markt–Vierheemskinderenstraat, 1871-1974
1575 Verzameling kleine aanwinsten werkgebied Regionaal Archief Rivierenland, 2014 - heden
Inventaris
3. Gemeente Culemborg
9
Stukken betreffende de geschiedenis van postkantoren te Culemborg in de 19e en 20e eeuw, afkomstig uit de archieven van deze postkantoren, genummerd 1 t/m 40 en onder deze nummers in 1974 beschreven in de bijlage bij het begeleidend schrijven waarmee de directeur van het nieuw te openen Culemborgse Postkantoor de stukken toezond aan het secretariaat van het Staatsbedrijf der Posterijen, Telegrafie en Telefonie te Utrecht; met bouwtekeningen, zijnde plattegronden uit 1950 en 1961-1963 voor het kantoor op de hoek Markt–Vierheemskinderenstraat, 1871-1974
Datering:
1871-1974
NB:
Bijbehorende foto's zijn opgenomen in de fotocollectie van het RAR
Omvang:
1 pak

Kenmerken

Status toegang:
Definitieve toegang / toegang afgerond
Verversingsgraad:
onregelmatig
Taal:
Nederlands
Openbaarheid:
Onbeperkt
Omvang in meters:
1
Categorie: