0700 Archief van het gemeentebestuur van Zoelen, 1811 - 1945
0700
Archief van het gemeentebestuur van Zoelen, 1811 - 1945
Inleiding
laatste wijziging 22-08-2024
2.462 beschreven archiefstukken
183 gedigitaliseerd
totaal 15.683 bestanden
Inventaris
2.1. Stukken van algemene aard
2.1.5. Correspondentie
De correspondentie van de gemeente Zoelen is in drie hoofdperioden te verdelen:
- De eerste loopt van 1811 tot en met 1924. De ingekomen stukken zijn in deze periode chronologisch bewaard en grotendeels voorzien van een nummering. De uitgaande stukken zijn afgeschreven in brievenboeken. Vanaf 1919 zijn daarnaast de doorslagen van de verzonden brieven ingebonden bewaard. Op de indicateurs en een deel van de ingekomen en verzonden stukken zijn alfabetische registers.
- De tweede periode is het jaar 1925. De ingekomen en uitgaande stukken zijn in dit jaar door de administratie in Ć©Ć©n band ingebonden. De stukken zijn gerubriceerd, deze rubrieken zijn alfabetisch genummerd. Binnen deze rubrieksnummering zijn de stukken genummerd. De stukken zijn per rubriek achter een inhoudsopgave ingebonden in de banden. In 1925 is de rubrieksindeling als volgt:
1. Algemene zaken.
2. Arbeidswetgeving
3. Armwezen
4. Bevolking en verkiezing
5. Burgerlijke Stand
6. Comptabiliteit
7. Dienstplicht
8. Gemeentebestuur
9. Justitie en politie
10. Militaire zaken
11. Landbouw en Veeteelt
12. Medische politie
13. Onderwijszaken
14. Veterinaire politie
15. Woningwet
- De derde periode is de periode 1926-1945. In deze periode zijn de ingekomen en afschriften van verzonden stukken niet meer als serie bijeengehouden. De bedoeling zal zijn geweest een dossiervorming te beginnen, maar de stukken vanaf 1926 werden in een behoorlijke wanorde aangetroffen. De stukken zijn onder de afzonderlijke onderwerpen te vinden.
- De eerste loopt van 1811 tot en met 1924. De ingekomen stukken zijn in deze periode chronologisch bewaard en grotendeels voorzien van een nummering. De uitgaande stukken zijn afgeschreven in brievenboeken. Vanaf 1919 zijn daarnaast de doorslagen van de verzonden brieven ingebonden bewaard. Op de indicateurs en een deel van de ingekomen en verzonden stukken zijn alfabetische registers.
- De tweede periode is het jaar 1925. De ingekomen en uitgaande stukken zijn in dit jaar door de administratie in Ć©Ć©n band ingebonden. De stukken zijn gerubriceerd, deze rubrieken zijn alfabetisch genummerd. Binnen deze rubrieksnummering zijn de stukken genummerd. De stukken zijn per rubriek achter een inhoudsopgave ingebonden in de banden. In 1925 is de rubrieksindeling als volgt:
1. Algemene zaken.
2. Arbeidswetgeving
3. Armwezen
4. Bevolking en verkiezing
5. Burgerlijke Stand
6. Comptabiliteit
7. Dienstplicht
8. Gemeentebestuur
9. Justitie en politie
10. Militaire zaken
11. Landbouw en Veeteelt
12. Medische politie
13. Onderwijszaken
14. Veterinaire politie
15. Woningwet
- De derde periode is de periode 1926-1945. In deze periode zijn de ingekomen en afschriften van verzonden stukken niet meer als serie bijeengehouden. De bedoeling zal zijn geweest een dossiervorming te beginnen, maar de stukken vanaf 1926 werden in een behoorlijke wanorde aangetroffen. De stukken zijn onder de afzonderlijke onderwerpen te vinden.
268 Alfabetisch register op de ingekomen stukken, 1811-1851
0700 Archief van het gemeentebestuur van Zoelen, 1811 - 1945
2. Inventaris
2.1. Stukken van algemene aard
2.1.5. Correspondentie
268
Alfabetisch register op de ingekomen stukken, 1811-1851
Datering:
1811-1851
Omvang:
1 deel
laatste wijziging 27-04-2012
laatste wijziging 22-08-2024
2.462 beschreven archiefstukken
183 gedigitaliseerd
totaal 15.683 bestanden
Kenmerken
Status toegang:
Toegang met onbewerkte aanvulling
Verversingsgraad:
onregelmatig
Taal:
Nederlands
Openbaarheid:
Aan de openbaarheid zijn geen beperkingen gesteld. Inzage kan echter beperkt zijn als stukken gevoelige of bijzondere persoonsgegevens bevatten van - mogelijk - nog levende personen.
Omvang in meters:
53,16
Categorie:
laatste wijziging 22-08-2024
2.462 beschreven archiefstukken
183 gedigitaliseerd
totaal 15.683 bestanden